Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

نقاط ضعف و قوت گاوصندوق ها

آشنایی با نقاط ضعف و قوت گاوصندوق ها کمک زیادی به شما در هنگام خرید گاوصندوق می کند. هر گاوصندوقی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد. برای مثال یک گاوصندوق مناسب منزل است و گاو صندوق دیگر در بانک کارآیی دارد و….همه اینها با توجه به ایمنی و ابعاد صندوق ها و نوع استفاده از آن انتخاب می شوند.

در حقیقت آشنایی بیشتر با آپشن ها و ویژگی ها و نحوه تولید و مراحل ساخت گاوصندوق اطلاعات بیشتری به دست می آورید و به شما کمک می کند تا بتوانید انواع گاو صندوق ها و ایمنی آنها را تشخیص دهید و خریدی عالی داشته باشید.

آشنایی با نقاط ضعف و قوت گاوصندوق ها

نبود هر کدام از مواردی که در اینجا مطرح می شود برای یک گاوصندوق یک ضعف بزرگ به حساب می آید و تعبیه هر کدام از آنها روی یک صندوق به عنوان برتری و ویژگی آن به حساب می آید.

  • بدنه گاوصندوق
  • وزن گاو صندوق
  • نسوز بودن گاوصندوق
  • زبانه گاوصندوق
  • ضدسرقت بودن گاوصندوق
  • هوشمند بودن گاوصندوق
  • سیستم gps گاوصندوق

بدنه گاوصندوق

همانطور که می دانید در گاو صندوق های دو جداره ، دیواره ها از دو ورق با قطر مناسب تشکیل شده اند و بسته به نوع گاوصندوق از 4 تا 15 سانتی متر با یکدیگر فاصله دارند که این جداره با بتن و یا بتن مسلح پر می شود.

از طرفی به خاطر قطری که گاوصندوق پیدا می کند دسترسی به محتویات داخل صندوق به راحتی امکان پذیر نمی باشد. پس همین طورکه که گفته شد متوجه شدید نوع ورق و بتن چقدر در مقاوم سازی گاو صندوق نقش محوری دارد.

از آنجایی که در هنگام فرآیند تولید گاوصندوق در کارخانه حضورندارید نمی توانید مطمئن باشید که بین جداره ها بتن مسلح ریخته شده است یا نه. یا چیز دیگری در آن فضای کوچک ریخته شده است.

برای تشخیص خالی بودن بین دیواره ها کافیست به دیواره ها با دست ضربه بزنید . با دست زدن به بدنه گاوصندوق به راحتی متوجه پر و خالی بودن فضای مذکور می شوید.

وزن گاوصندوق

در صورتی که بین دیواره ها بتن مسلح تزریق شده باشد وزن گاوصندوق بسیار سنگین خواهد بود. وزن گاو صندوق یکی دیگر از مواردی است که باید مد نظر خریدار باشد . بسیار مهم است که گاوصندوق سنگین باشد تا به راحتی از مکان مورد نظر خارج نشود. و این منظور به دست نمی آید مگر با همان بتنی که داخل بدنه گاو صندوق ها تزریق می گردد.

نسوز بودن گاوصندوق

نسوز بودن گاو صندوق ها هم بسیار مهم است. از آنجا که معمولا مدارک و اسناد و اوراق بهاءدار در گاو صندوق ها نگهداری می شود پس باید گاوصندوقی تهیه کنیم که در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت بالایی داشته باشد. و این هم با بتن ریزی که در بالا به آن اشاره شد انجام می شود.

زبانه های گاوصندوق

یکی دیگر از عواملی که جزو نقاط ضعف و قوت گاوصندوق ها به حساب می آید زبانه های گاوصندوق است. زبانه ها در ایمنی درب گاو صندوق نقش بسزایی دارند . قطر و تعداد آنها و چگونگی مهار کردن درب که از دو طرف مهار شود یا از چهار طرف کمک می کند تا درب گاوصندوق در حالت بسته بودن به راحتی باز نشود و در برابر فشار بیرونی مقاوم باشد.

زبانه ها به دو شکل درب را از داخل گاوصندوق مهار می کنند:

  • درب را از دو طرف مهار کنند و پشت یک خم بتونی قرار بگیرند.
  • از چهارطرف درب را مهار کرده و هر زبانه حفره ای مخصوص خود داشته باشد.

ضدسرقت بودن گاو صندوق

سیستم ضدسرقت یکی از عواملی است که نصب بودن یا نبودن آن روی گاوصندوق به عنوان نقطه تمایز و ضعف یا قوت آن صندوق به حساب می آید. سیستم ضد سرقت داخل درب صندوق تعبیه شده که هر گاه درب را به طور غیر متعارف بخواهند باز کنند ضامنی دارد که مجدد باعث می شود درب گاو صندوق قفل شود.

این سیستم روی گاو صندوق هایی نصب می شود که درب آنها به وسیله زبانه ها از چهار طرف مهار می شود. این سیستم بسیار قوی بوده و مانع سر سختی برای سارقین به حساب می آید.

هوشمند بودن گاوصندوق

نصب سیستم هوشیار همراه با جی پی اس می تواند هر گاو صندوقی را به یک گاوصندوق هوشمند تبدیل کند. درباره سیستم هوشیار پیشنهاد می کنیم حتما مقاله گاوصندوق هوشیار آرکا را مطالعه نمایید. اسم دیگری که می شود روی این سیستم گذاشت نگهبان همیشه بیدار است. تعجب نکنید!!! بله . نگهبان!!!

سیستم هوشیار در هر لحظه می تواند شما را از زمان باز شدن گاو صندوق و مکان آن آگاه سازد; مثلا شما در محل حاضر نیستید; و شخص دیگری به هر ترتیب  می خواهددرب گاوصندوق شما را بتواند باز کند،در چنین شرایطی سیستم هوشیار همزمان به همراه شما پیامک می دهد و اطلاع رسانی می کند; تا شما به راحتی و به سرعت بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

سیستم gps گاوصندوق

عملکرد سیستم جی پی اس (gps) به این شکل است که اگر کسی بتواند گاو صندوق شما را به سرقت برده و از محل خارج کند شما با مکان یاب همراهتان می توانید به راحتی از مکان گاو صندوق خود اطلاع پیدا کنید.

در واقع جای دزد را به شما نشان می دهد. به نوعی می توان گفت با چنین امکاناتی از دزدیده نشدن گاوصندوق خود مطمئن خواهید بود. و با آرامش کامل می توانید مدارک و اشیاء مهم خود را به گاوصندوق امن خود بسپارید.

وجود هر یک از این امتیازات در هر گاوصندوقی اطمینان خاطر شما را بیشتر و امنیت وسایل شما را بالاتر می برد. صندوق نسوز آرکا با توجه به سفارش و سلیقه مشتری هر کدام یا حتی تمامی اینها و چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر را را به طور همزمان در گاوصندوق خریداران تعبیه و نصب می کند.

فقط کافیست تماس بگیرید و پس از استفاده از مشاوره رایگان با مشاورین مجرب آرکا اقدام به سفارش یا خرید یا بروز رسانی گاوصندوق خود نمایید.

 

نگارنده : منفرد مدیر فروش آرکا

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *