Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

امنیت اینترنت اشیا در گاوصندوق های نسوز آرکا

امنیت اینترنت اشیا در گاوصندوق های نسوز آرکا

در این مقاله قصد داریم در مورد امنیت اینترنت اشیا در گاوصندوق های نسوز آرکا توضیحی مختصر بیان کنیم.

خطراتی در خصوص اینترنت اشیا وجود دارد و به همین دلیل نمیتوان امنیت آن را صد رد صد دانست. در اینترنت محصولات آرکا، مالک اطلاعاتی را به گاوصندوق خود فرستاده و بازخورد هایی را دریافت می کنند، از این رو نفوذ هکر و سوءاستفاده آن چندان هم دور از انتظار نیست.

سرویس میزبانی فرانسوی Oهمان‌طور که میدانید  ما به تازگی شاهد یک حمله‌ی انسداد سرویس توزیع‌شده علیه ارائه‌دهنده‌ی VH بوده‌ایم که سرعت وقوع آن بیش از ۱ ترابیت در ثانیه بوده است. این حمله توسط بات‌نتی از دستگاه‌های آلوده‌ی مبتنی بر اینترنت اشیاء ملقب به بدافزار میرای رخ داده است.به همین خاطر این تهدید برای اینترنت اشیاء گسترده بوده است، و محققان بایست همین امروز به فکر یافتن یک راه حل باشند و فردا برای این کار خیلی دیر است.

هم‌اکنون ما Shodan به‌طور ویژه برای تعیین موقعیت مکانی هر دستگاهی که با بی دقتی به اینترنت وصل شده است طراحی شده، اما Censys یک رویکرد بسیار پیشرفته‌تر را برای پیدا کردن آسیب‌پذیری‌های داخل دستگاه‌ها از طریق پویش کل اینترنت به کار می‌گیرد.

در یک بررسی کامل از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء 40000دستگاه توکار 70 تولیدکننده‌ی مختلف مورد بررسی سخت‌افزاری قرار گرفته‌ نتیجه حاصله این بوده که بیش از ۵۸۰ کلید رمزنگاری خصوصی منحصربه ‌فرد استفاده شده است. و این تعداد کد  برای چندین دستگاه از یک کارخانه و حتی چندین کارخانه، مجدداً استفاده شده است. در نتیجه همه آن‌ها را در معرض انواع مختلف حملات مخرب قرار می‌دهد

به بیان ساده‌تر، اگر شما بتوانید از راه دور به یک دستگاه حتی گاوصندوق خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است بتوانید به صدها هزار دستگاه دیگر هم که ساخت تولید کننده‌های مختلف هستند، دسترسی پیدا کنید.

بیشترین استفاده‌ی مشترک از کلید‌های ایستا به صورت زیر است:

کلید‌های میزبان SSH

اعتبارنامه‌های X.۵۰۹ HTTPS

کلید‌های میزبان SSH هویت یک دستگاه را که یک کارگزار SSH با استفاده یک جفت کلید خصوصی-عمومی اجرا می‌کند را بررسی می‌کنند. اگر یک مهاجم کلید‌ خصوصی میزبان SSHدستگاه را سرقت کند کند، می‌تواند با جعل هویت دستگاه، رایانه‌ی قربانی را گمراه کرده تا به جای آن دستگاه با رایانه‌ی خودش ارتباط برقرار کند.

همین اتفاق وقتی برای وب‌گاه‌‌ها رخ می‌دهد که یک مهاجم به اعتبارنامه‌ی خصوصی https دستگاه دسترسی پیدا کند ، که در واقع برای  رمز کردن ترافیک بین کاربران و واسط مدیریت مبتنی بر وب آن به کار می‌رود. مهاجم می‌تواند ترافیک را رمزگشایی کرده و نام ‌کاربری، کلمه‌ی عبور و سایر داده‌های حساس را با کمک کلید خصوصی https دستگاه رمزگشایی کنند.

امنیت اینترنت اشیا در گاوصندوق های نسوز آرکا

اما چاره کار چیست ؟
درست است که بستر اینترنت ما را در ناامنی قوانین و پرتکل های سایبری که همواره در حال تکمیل و تغییر هستند قرار داده است اما هر مشترک هوشمند آرکا میتواند با کنترل مسیر اینترنت و رصد پورت های ارتباطی خود یک محیطی ایمن برای گاوصندوقی هوشمند و زندگی هوشمند فراهم کند.

این کار در دو روش معمول استفاده از فایروال و میکروتیک قابل اجراست.

از فایر وال های معروف میتوان به  ژوپیتر آمریکایی و همچنین مشابه آن در ایران میتوان به «سولارکس» از شرکت پارس خوارزم و «دوران» از شرکت داده پردازان دوران اشاره کرد. این دو محصول توسط آقای چوپان طرح ریزی و برنامه نویسی شده است. درنگاهی جامع با فایروال میتوان هر حرکت مشکوک منتهی به بستر اینترنت مارا مورد پیگیری و بررسی قرار داد در واقع قبل از نفوذ و ایجاد اختلال توسط هکر راه های مقابله در دستور کار قرار میگیرد. که این ایمنی را میتواند به مشترکین آرکا هدیه داد

همچنین مدل های میکروتیک  با قیمتی مناسب تر امکان کنترل پورت ها (انتقال مسیر گذر داده و حتی بستن) به مشترک میدهد و امنیت را به مشترک آرکا هدیه میدهد.

مشترک هوشمند؛ مجموعه آرکا همواره کنارشما و در تعامل با شماست تا ایمن ترین محصولات وبا کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهد. پس با هوشمندی کامل در محیطی ایمن قدم برداریم.

فروشگاه اینترنتی گاوصندوق آرکا

گاوصندوق آرکا مجموعه تولیدی انواع گاوصندوق، گاوصندوق دیجیتال، گاوصندوق اسلحه، درب های نسوز و سیستم‌های ضد سرقت که بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و تولید گاوصندوق‌های نسوز دارد. محصولات این شرکت در اندازه‌های متفاوت و کاربری‌های گوناگون از گاو صندوق خانگی تا اداری را در بر می‌گیرد. به دست آوردن گواهینامه‌های متعدد برای کیفیت و ماندگاری و ایمنی صندوق نسوز آرکا، اعتبار ویژه‌ای به تولیدات این شرکت ایرانی بخشیده است. برای خرید گاوصندوق می توانید تمامی گاو صندوق های آرکا را با دو سال گارانتی و خدمات پس از فروش مادام العمر آرکا، پس از مشاهده قیمت گاوصندوق با تخفیف ویژه بصورت اینترنتی، گاوصندوقی ارزان و ایمن خریداری کنید.

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

 

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *