Search
Close this search box.

مقالات مرتبط

دسته بندی ها

نحوه کار با گاوصندوق و انواع رمزها

نحوه کار با گاوصندوق و انواع رمزها

رمزهای دیجیتال برای باز شدن غالبا به این صورت است که در ابتدا دکمه ستاره و سپس اعداد رمز و در نهایت دکمه مربع را باید وارد نمود و چنان چه هنگام وارد کردن اعداد رمز اشتباه کنید مشکلی پیش نمی آید و باید دوباره اینکار را  انجام دهید فقط بعضی از رمزها طوری طراحی شده که درصورتی که چند بار به اشتباه رمز را وارد کنید دیگر رمز عمل نخواهد کرد که این موضوع را هنگام خرید باید از فروشنده سوال کنید. اما در ارتباط با رمزهای مکانیکی کار مقداری دشوارتر است. در این مقاله نحوه کار با گاوصندوق و انواع رمزها را بررسی میکنیم.

تغییر رمز مکانیک تایوانی گاوصندوق

رمزهای مکانیکی قابلیت تنظیم رمز به صورت یک عدد و یا سه عدد خواهد بود که غالبا برای امنیت بیشتر توصیه می کنیم دستگاه رمز را بر روی سه عدد تنظیم کنید. چنان چه دستگاه رمز بر روی یک عدد تنظیم شد شما برای باز کردن در ابتدا باید اولین عددی که تنظیم شده بر روی علامت عمودی که روی رمز حک شده گذاشته و سپس به سمت چپ 4 مرتبه گذرانیده به طوری که هر یک بار که عدد مورد نظر از آن علامت می گذرد یک بار بشمارید و هنگامی که به دور چهارم رسید در مقابل همان علامت عمودی توقف کنید.

نحوه کار با گاوصندوق و انواع رمزها

سپس بصورت بالعکس  یعنی به سمت راست دوباره می چرخانیم و هنگامی که عدد رمز از علامت عمود گذشت یک بار شمارش می کنیم. این کار سه بار باید انجام شود و بار سوم که عدد مقابل علامت عمود رسید توقف می کنیم و باز به همین ترتیب بالعکس. یعنی به سمت چپ دو بار گردش می دهیم و هنگام رسیدن به علامت عمود توقف می کنیم و رمز را بالعکس به سمت راست می گردانیم. مهم نیست چه مقدار. تا زمانی که رمز قفل شود و دیگر گردش نکند چنان چه رمز روان باشد یا اعداد رمز را اشتباه وارد کردید و یا این مراحل را درست انجام ندادید. آن گاه به راحتی رمز را باز کرده اید، کلیدها را هم در قفل ها چرخانیده و آن ها را نیز باز کنید، دستگیره را چرخانیده تا درب صندوق باز شود. برای آموزش بیشتر و جامع تر مطلب آموزش باز کردن درب گاوصندوق مجهز به رمز مکانیک را مطالعه فرمایید.

 

پیج اینستاگرام صندوق نسوز آرکا

gavsandogh_arka@

مقالات مرتبط

گاوصندوق خارجی

گاوصندوق کره ای

آیا گاوصندوق کره ای بخریم؟ هر آنچه باید در مورد گاوصندوق کره ای بدانید در این مقاله به درخواست کاربران عزیز آرکا پیرو موضوع گاوصندوق

ادامه مطلب »
خزانه سوالبارد

گاوصندوق طبیعت

گاوصندوقی از جنس طبیعت خزانه جهانی بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) از سال 2008 به صورت رسمی افتتاح شده اما شاید تاکنون نامش را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *